Party Music For Pissed Off People - Remastered

by Sketch tha cataclysm

/
  • Streaming + Download

    The 7 original tracks remastered by Dirt E. Dutch, bonus track "No Answers Will Be Found Here" featuring Roc Doogie of Phenetiks, full lyrics, original cover art, and a live full band performance video of "Rebel Music". Sounds like a great deal to me. Enjoy.

      $5 USD  or more

     

1.
2.
04:03
3.
4.
5.
6.
7.

about

Originally released as a 7 track EP in May of 2007. There has never been an official digital release until now.

credits

released May 5, 2007

All tracks written, produced, and performed, by Sketch tha cataclysm except where noted.

1-5 were mixed and recorded by Deto 22
6 was recorded and mixed by The Rising Sun Quest
7 was recorded by The Rising Sun Quest and mixed by Spaz The Working Class
8 was recorded and mixed by Dirt E. Dutch

All tracks mastered by Dirt E. Dutch

sketchtc.com

For more music by Sketch tha cataclysm visit: littleax.com

tags

license

all rights reserved

about

Sketch tha cataclysm Waterbury, Connecticut

Sketch tha cataclysm is a musician. He raps and produces musics. He wrote this in third person.

contact / help

Contact Sketch tha cataclysm

Streaming and
Download help

Track Name: The Editor's Note
"America is meant to be free but what a lie. Nothing is free. . . everything has a price on it."

Pissed off people stop crying
relax sit "indian style" as I drop science
An alliance has formed of funky bitches
guzzling gas in SUVs with bumper stickers
"Freedom Isn't Free" is what they said
to counter complaints logged as we count the dead
they figured mouths are fed, we won't say something
problem is we're starving and kids are dying for nothing
thats why i'm confronting the lion, crying dysfunctional
prying, finding the lies thats hiding behind the fronting
I want to stick my fist through their residence
and slap the stupid grin off our condescending president
levees broke, people spoke
their signs said SOS, reply was "don't hope"
This world is cold, don't leave with no coat
the pearls of souls bleed you leave soaked
and while they rain, my brain remains focused
exposing to swat locusts from the hopeless
think their intentions are cloaked, we won't notice
that they think we're better as prisoners than voting
thats the slogan, weeds illegal
to trap people who have less make them evil
sell to make, get locked, what's the sequel?
inmates paid slave rates for products that are fecal
90% profit for them rich folks
while commerce drags our masses in a stiff yoke
quote whats spoke, note what i'm on
Iraq may have been better off WITH Saddam
we may have been better off by not fighting it
this has been a letter from the editor thats writing it
just a few quick words before igniting it
relax, kick back, or shake your ass to enlightenment
Track Name: Rebel Music
"I can't keep from crying sometimes"

I put the danish in your mouth and ya don't stop
Psi.Dweys motherfucker ya don't stop
Tha Cataclysm yes ya don't stop
rockin' on the mic and it don't stop
on the turntables and ya don't stop
one and two uh and ya don't stop
do your six step and ya don''t stop
about to rock upon the mic and ya don't stop

Verse 1:
Whatever happened to rapping being rebellious
and music slapping asses of actions they keep selling us
the passion is lacking, cracking the pelvis
of art, back to cellars, the hearts trapped in shelters
while the truly homeless roam this globe with
soulless poems focused on those that wrote shit
that fell well below the equilibrium
to those biting following toys, man i'm getting them
lets take it back to raps caps and pro-keds
flip it, bring your own lead folds the old heads
clones get stoned, blown and broken
we need a new lane to flow folks get open
smoke the beat, freak the subject and
preach when speaking your speech beat the government
seek to piece while in heat, freak and covet it
the rebel music breathes through me kid, i'm lovin' it

Hook:
Writers get live with caps and uniwides
rock rock y'all, to the beat y'all
B-Boys keeping it raw, hit the floor
rock rock y'all, to the beat y'all
DJs hit them wheels and get ill
rock rock y'all to the beat y'all
MCs take it to a new level like a rebel
rock rock y'all to the beat y'all

Verse 2:
Spit what they speak? Stop, drop, delete
New sheet, unique? Got props, repeat
Non-stop complete, now you rock to the beatbox
heat rocks the seat, now they hop on your meat
pop a cassette in your deck, break your cd
Know what? Fuck your tape, grab some vinyl then see me
Come off kid, its easy, eat your wheaties
be greedy with the m.i.c. feed the needy
preach the new gospel, beat your t.v.
bust the boombox when rocked, thief my beating
heart, spark the cipher then close the proceedings
start by leading, give MCing new meaning
Yo inspire me, bark and spark fire
we start the dark wire then hark! we're harsh liars
desire to push higher and burn top to bottom
the listeners minds like a rebel with a problem

Hook:
Writers get live with caps and uniwides
rock rock y'all, to the beat y'all
B-Boys keeping it raw, hit the floor
rock rock y'all, to the beat y'all
DJs hit them wheels and get ill
rock rock y'all to the beat y'all
MCs take it to a new level like a rebel
rock rock y'all to the beat y'all

"Yo this Deto 22 of Phenetiks, inc.
You know what the fuck Sketch is trying to tell y'all right now right?
Yeah. Stop trying to look like a fucking carbon copy.
What the fuck would it look like if everybody was breakdancing the same way?
This ain't country line dancing. Come correct. Come original. Stupid motherfuckers!"

"I can't keep from crying sometimes"

Verse 3:
Ooh lets move test to best technology
spit shit different, so just rep, follow me
shift flow with soul, collect, bless colonies
dumb makes dough. . . yes obviously
honestly my policys to bomb Mcs that consciously
constantly leave progress, de-lete conscience when they bottomfeed
"sonically they're mockeries" job is beating honesty
out of these beats and breaks, rape our property
suckahs these phonics spit fear
those that ain't up to these comments clench ears
uncover suffering, my conscience is clear
"Move back muthafuckahs. . . " the conscious is here
bump this, love us the progress is here
the honest is here, the objects to clear
out conformity, plus pay homage to tears
shed for rebel thought lost through the fogging of ears
stand clear. . . prepare

Hook:
Writers get live with caps and uniwides
rock rock y'all, to the beat y'all
B-Boys keeping it raw, hit the floor
rock rock y'all, to the beat y'all
DJs hit them wheels and get ill
rock rock y'all to the beat y'all
MCs take it to a new level like a rebel
rock rock y'all to the beat y'all
Track Name: Michael Stewart (feat. Wos)
Verse 1:
From the top, fuck a cop that can't remember what his job
is and not, gun pop, questions later, check the paper
writer wrote a bum report that supports those that resort
to violent means for minor crimes, design a scene to find a crime
Feel me? Cop kills me, court will find him not guilty
filthy how the mayor says he's for us but he's not really
What is that? Fuckin' sad. Shit. I've had enough of that.
Time to start a fire in the system, reconstruct the badge
To all of y'all that could truly get with this
or got arrested on some bum initiative
rockefeller laws or simple shit
resisting an arrest that had no crime to begin with it
Yo I spit and say this rhyme to constrict their game
Because, for real man, there's got to be a different way
and i'm tired of the way we have to live today
next dem approach me, this is what I wish to say

Chorus:
When a dem a say freeze me say "No Missah Offisah!!"
License registration like "No Missah Offisah!!"
Knock down me doorway tah buck down me corridor
Unjust Gun Buck No Thanks me sorry Nah

Verse 2:

September 15th 1983
Michael Stewart tagged a subway at 14th st.
and first avenue after through claims made madness brewed
eleven cops when after, captured, hogtied and battered
honest tho, unconcious Stewart's dragged in the hospital
30 minutes later comatose, for Paint and chronic??!? NO!
speech gave peops stated, he ain't struggle, beat blatant
Michael Stewart passed away two weeks later
then the trial came and brought the bullshit
the evidence that proved it was pulled quick
3 indicted, none guilty, i'm a lose it
the way they lost the autopsy like we're stupid
they threatened any witnesses that fit their claims
switched the game with officials giving gifts and praise
a case like this will flip and cause your think to change
next dem approach me, dis is what ah wish tah say

Chorus:
When a dem a say freeze me say "No Missah Offisah!!"
License registration like "No Missah Offisah!!"
Knock down me doorway tah buck down me corridor
Unjust Gun Buck No Thanks me sorry Nah

Bridge:
Dem babylon dem 'ave nah right
so we soldjahs 'ave tah fight
we haffa stand strong tonight
'cause dem babylon dem 'ave nah right
for freedom we must all unite
'cause dem babylon dem 'ave nah right
come together give nah bly
dem murderers we 'ave tah fight

Chorus:
When a dem a say freeze me say "No Missah Offisah!!"
License registration like "No Missah Offisah!!"
Knock down me doorway tah buck down me corridor
Unjust Gun Buck No Thanks me sorry Nah
Track Name: Free The Radio
Hook:
Pre-programmed playlist, free the radio!
Corporations think they own our brains, free the radio!
Someone paid the dj to say it, free the radio!
and t.v. and newspapers, yo free the radio!

Verse:
The stations get cake and so they're playing and playing the songs
thats dumber, no wonder why when they bump it we're singing along
inside them they're hiding a message, trying to get in our thoughts
finding that buying up all the time on the air is a cost
worth it, the purpose? to make us purchase like zombies
or make us to work to feel worthless, but on the surface its ambience
all the rims and the chains, all a game to keep buying up
all we see, we don't need, its all greed, advertising
just keeps on pushing and pushing this crooked image their selling
compelling, hellish, they're felons, the way they tell us we're well and
we're losing focus, hopeless from hocus pocus like tactics
to keep us chasing the chain, ironic slaves to the classes
all above us, we want to have what they have its impossible
when your mom is in projects and your paycheck is nominal
lets proceed with eyes open so we could see what we need and
not what they're selling, compelling, make sure you get it, repeat it.

Hook:
Pre-programmed playlist, free the radio!
Corporations think they own our brains, free the radio!
Someone paid the dj to say it, free the radio!
and t.v. and newspapers, yo free the radio!

Verse:
The stations get cake and so they're playing and playing the songs
thats dumber, no wonder why when they bump it we're singing along
inside them they're hiding a message, trying to get in our thoughts
finding that buying up all the time on the air is a cost
worth it, the purpose? to make us purchase like zombies
or make us to work to feel worthless, but on the surface its ambience
all the rims and the chains, all a game to keep buying up
all we see, we don't need, its all greed, advertising
just keeps on pushing and pushing this crooked image their selling
compelling, hellish, they're felons, the way they tell us we're well and
we're losing focus, hopeless from hocus pocus like tactics
to keep us chasing the chain, ironic slaves to the classes
all above us, we want to have what they have its impossible
when your mom is in projects and your paycheck is nominal
lets proceed with eyes open so we could see what we need and
not what they're selling, compelling, make sure you get it, repeat it.

Hook:
Pre-programmed playlist, free the radio!
Corporations think they own our brains, free the radio!
Someone paid the dj to say it, free the radio!
and t.v. and newspapers, yo free the radio!
Track Name: The Revolution Will Not Be
Verse 1:
The revolution wouldn't work, so seek solutions to the hurt
what constitutes as reparations is revolution but just face it
if the worker base produced it, we would lose it face the music
cold corruption in the unions would diffuse it, hate to prove it
and I can't deny it even if we did survive it
its all higher stakes, provided, placed, United states divided
race, religion, separate base of social class, and education
separates us so the snake just. . . can't survive
Hold up 'fore you flee the ship, if things change then you won't need to quit
'fore we could ever see this shit we'd need the proper leadership
to feed on it, move crowds today, equivalent of Mao or Che
inspire people now and say to act, the time is now for change
need the guidance to resolve that which divides
get inside and provide us with that force to get behind us
to deny the words i'm saying proves exactly what i'm saying. . .
if this shit don't change. . . the revolution will not be. . .

Chorus:
"It takes a revolution. . . to make a solution" 2X

Verse 2:
Greed greed all types of greed
the revolution got no back 'cause its all capitalists factored in it
minds seized, must fight to free
mass confusion they keep feeding us, we're diluted by the media
that turns us into terrorists for speaking whats imparative
its hard to start preparing when you can not preach the narrative
and there it is. . . it's hard to join the masses when you can't inform the masses. . .
not to mention. . .
the patriot act has got our phones, they watch us when we stop and go
at traffic lights, we're not alone, could watch our cash and stop its flow
and while their tracking our routine, we blindly follow when they speak
to purchase products, live their lead, consume and swallow industry
if you're getting me, speak and form entity
if its meant to be then let it be, if this EP's the end of me
then let me die in infamy, spitting, just so they could see
'cause if this shit don't change the revolution will not be. . .

Verse 3:
The revolution wouldn't work, so seek solutions to the hurt
what constitutes as reparations is revolution but just face it
if the worker base produced it, we would lose it face the music
cold corruption in the unions would diffuse it, hate to prove it
and I can't deny it even if we did survive it
its all higher stakes, provided, placed, United states divided
race, religion, separate base of social class, and education
separates us so the snake just. . . can't survive
Hold up 'fore you flee the ship, if things change then you won't need to quit
'fore we could ever see this shit we'd need the proper leadership
to feed on it, move crowds today, equivalent of Mao or Che
inspire people now and say to act, the time is now for change
need the guidance to resolve that which divides
get inside and provide us with that force to get behind us
to deny the words i'm saying proves exactly what i'm saying. . .
if this shit don't change. . . the revolution will not be. . .

Bridge:
"Lightning, Thunder, Brimstone, and Fire" 2X

Chorus:
"It takes a revolution. . . to make a solution" 2X
Track Name: The Fault Line
Amy met Brad, Brad fell for Amy
got together, nine months later had a baby
see, Brad came from money, as did Amy
so when they had a baby man wasn't na'an shady
Joel was born healthy, born into wealthy
with two midwives and a nurse named Chelsea
brought home to grow in a spot on Park Ave.
with a nanny named Maddy and his mom but no Dad
Brad was always travelling, working for a business
with his marketing assistant, but you get the picture
Amy did nothing but cook and play tennis
while Maddy raised Joel while speaking no english
or maybe just a little, Joel learned to scribble
in a private school for little ones with money in their fiscal
from dribbling to scribbling to posing as rebel
for attention he would meddle in affairs he wasn't meant to
passed around some dollars, Joel went to college
got smashed every day, went greek like his father
spring break bastion, failing all his classes
shell out dough, whatdayaknow? Joel's passing
DUIs when he drives, read the wide captions
saying he could drive faster and buy passion
Brad was promoted up to president so
he gave a job to his son, now executive Joel
who made a couple bucks with angles he touched
money scams, labor cuts weren't saving much
out of work prospered, met a girl, fathered
his own neglected children to continue the fodder
got a little older, wild turkey murdered purity
but hung around a while through insurance and surgery
and grew to be bitter in his winter of life
left behind a couple million several kids and a wife

Hook:
Rich man ain't giving to po'
said he works hard for it he ain't giving up dough
the poor man says he'll never succeed
cause these rich motherfuckers ain't giving to me
the fault line falls right in between
says we all got greed, got mouths to feed
we could have health and be in good health
if we all break stride and stop thinking for self

Janice knew Eric from hanging on the block
had a girl named Maria that was always at his spot
One day Maria bounced, Janice made her move
Which lead to them bedding after smoking and some booze
Aiden was a pre-me 8 months from conception
Eric had resented Janice for getting pregnant
Aiden lived with Janice even though he'd never see her
while Eric smoked trees and started back with Maria
Aiden was a project baby without a promise
Janice had dudes in and out on a constant
Eric didn't care Aiden wasn't on his conscience
life full nonsense living with no progress
until he lived grandma walking him to school
free lunch food, hand me downs, cartoons
then Aiden grew into a good student
had goals he pursued, played sports he'd never lose when
he graduated high school, college in his view but seen
he didn't have funds, went to one in the community
worked the fry-o-lator, to get him minor paper
went home and did assignments and graduated later
searched around for jobs until he found one in the paper
that went with his degree, started talking to his savior
said you'll start out at the bottom, fuck it though, it paid him
got a job at the firm mail clerk Aiden
lived check to check had difficulty saving
fell in love with a girl and had a couple babies
continued working constant, him and his lady
to keep the food on the table, Aiden never was lazy
diabetic, never sickly 'til it caught in his 60s
social security is purjury, insurance is thrifty
so the medical costs spread to his wife
but had a family who loved him at the end of his life

Hook:
Rich man ain't giving to po'
said he works hard for it he ain't giving up dough
the poor man says he'll never succeed
cause these rich motherfuckers ain't giving to me
the fault line falls right in between
says we all got greed, got mouths to feed
we could have health and be in good health
if we all break stride and stop thinking for self
Track Name: Betsy Ross And The Mis-Education Of America
Verse:
Yo listen up to what I got burning
lying to our face when we're supposed to be learning
the facts that put us where we are are kicked to the curb and
i'm determined to bust a hole in their sermon
they put alot of curves in and bendable wording
flaws, straight-up lies 'fore they plated and served it
i'm 'bout to put some jewels in your turbin, and know it
word to James Loewen what i'm following is hurting
everything you're reading or read gets defeated
no more focus on accomplishments of europeans
no more fake heroes or behind the scenes demons
or when they see what others have done and just leave it
yo you heard what I said? they leave it alone
wonder how you discover land that people are on
Columbus and all of the others were evil and cold
raped and pillage the villages and killing all the innocents
mistake to call them indians they really are natives
they said that they were savages, no civilization
consider situation, statements are flagrant
wasn't for Squanto the pilgrims wouldn't have made it
and what about the others or the so-called discoverers
Columbus proving the world round was just fungus or
Balboa discovered Pacific isn't right like
we forgot the Asians living on the other side I
can't believe the lies or. . . maybe it's they based
our path in history on the path of our namesake
a liar named Amerigo, mapmaker from Italy
wrote a fabrication, fibbed his way into history
if you see what is happening then lets contract
before we expand again returning to combat
rise from your seats as if you never will come back
hit the nearest open window then say fuck that
pause just for your consideration
in case of miscommunication of the information
next lets take the flag now of our very nation
and shake it until the lies fall from its foundation
the legend goes, Washington needed a favor
wanted a new flag so he hit up the neighbor
to the state house, a seamstress, he made her his savior
she made a new flag, Betsy Ross was her name but
the whole story's a lie, i'm bringing back
'cause we don't need that hero shit just give us the facts
her grandson made it up, the government played it up
to make a hero and an attraction, and that's that son
what about the natives and the slaves among the settlers
that fought their wars for them and they never get mentioned?
That most of the founders had slaves is no mystery
the civil war wasn't 'bout slaves but farms and industry
and Lincoln didn't care about a people and their freedom
look up the Lincoln/Douglas debates and just read em
Now let me take a moment just to exorcise a demon
God ain't mentioned in the Constitution, not even believe it
then there was the Underground Railroad, see this
is where the whites helped the escaped slaves to freedom
the problem with the story is I don't fully see it
most the stops were in free states lead by freed slaves
and then there was these gangs, you don't wanna start me
the Democrats were known as the white man's party
history flipped, ripped chopped, but it's darkened
when the truth comes out there's light shining through the darkness
before I get going, depart soon, i'll bark too
that you should check my references, believe what your heart do
a Tao Te Cataclysma for the topic to start you
and march through and i'll meet you on part two